Helena Ganjalyan | Sprawa operacyjnego rozpoznania
Młoda polska aktorka teatralna i filmowa, a także wielokrotnie nagradzana choreograf i tancerka. Absolwentka PWST w Krakowie.
aktorka, polska aktorka, młoda aktorka, choreograf, aktorka tańcząca, tancerka, teatr, aktorka teatralna, aktorka filmowa, actress, polish actress, actrice, actrice polonaise, taniec współczesny, monodramy, sztuka, pwst kraków, teatr tańca, choreografka, gandżalian, ganjalian, ganyalyan, ganjaljan
1192
single,single-portfolio_page,postid-1192,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Napisane przez Stanisława Brzozowskiego w 1907 roku PŁOMIENIE zostały kiedyś nazwane „pierwszą polską powieścią intelektualną”. I faktycznie: ładunek intelektualny tej odpowiedzi na BIESY Dostojewskiego jest niezwykły, w zasadzie bezprecedensowy w historii polskiej literatury. To imponująca ideowa panorama okresu przełomu XIX i XX wieku, głębokie i, powiedzmy to, piękne świadectwo pewnej, bardzo charakterystycznej epoki, jej idei, polityki i moralności. No właśnie… Dlaczego więc po tę powieść, tak bardzo związaną z konkretnym momentem w historii warto sięgać dziś i to w teatrze?

 

Bo PŁOMIENIE to nie tylko historia pewnej grupy ludzi w pewnych minionych czasach. To także, a może przede wszystkim, opowieść o niezgodzie na niesprawiedliwość, imperatywie działania, o odwadze i gotowości płacenia za nią najwyższej ceny. PŁOMIENIE to historia zaangażowania. I jako taka wyraźnie wychodzi poza ramy przełomu XIX i XX wieku. To doskonały punkt wyjścia do opowiadania o innych historiach zaangażowania, nawet – pozornie – bardzo odległych od losów członków Narodnej Woli. Na przykład o powstałym w połowie lat ’80 XX wieku w Polsce pacyfistycznym ruchu Wolność i Pokój.

 

SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA została doceniona na V edycji Europejskich Spotkań Teatralnych BLISCY NIEZNAJOMI.

 

Fragment recenzji:

 

„Niewątpliwie najciekawszym przedstawieniem tegorocznej edycji Bliskich Nieznajomych była przywieziona przez Teatr Wybrzeże z Gdańska SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA. Dynamiczny, pełen energetycznych napięć spektakl w reżyserii Zbigniewa Brzozy, pomimo iż poruszał problematykę ruchu Wolność i Pokój z II połowy lat 80. , był przy całej swojej powadze szalenie autoironiczny, nie pozbawiony humoru, lekki i przede wszystkim błyskotliwy formalnie.” | Wiesław Kowalski, Teatr dla was

Premiera |

27 sierpnia 2011 Teatr Wybrzeże, Gdańsk

REŻYSERIA |

Zbigniew Brzoza

Scenariusz |

Zbigniew Brzoza, Wojtek Zrałek-Kossakowski

Scenografia |

Marcin Jarnuszkiewicz

Muzyka |

Marcin Zabrocki

OBSADA |

Dorota Androsz, Piotr Biedroń, Katarzyna Fidos (video), Helena Ganjalyan (video), Michał Jaros, Robert Ninkiewicz, Michał Wielewicki, Piotr Witkowski

Kategoria

role teatralne | filmowe