Helena Ganjalyan | Medea
Młoda polska aktorka teatralna i filmowa, a także wielokrotnie nagradzana choreograf i tancerka. Absolwentka PWST w Krakowie.
aktorka, polska aktorka, młoda aktorka, choreograf, aktorka tańcząca, tancerka, teatr, aktorka teatralna, aktorka filmowa, actress, polish actress, actrice, actrice polonaise, taniec współczesny, monodramy, sztuka, pwst kraków, teatr tańca, choreografka, gandżalian, ganjalian, ganyalyan, ganjaljan
912
single,single-portfolio_page,postid-912,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

MEDEA. When it comes to true love, fate knows no mercy. 
 

„Medea” szwajcarskiej dramatopisarki i reżyserki Sabine Harbeke – zainspirowana tragedią Eurypidesa i zestawiająca współczesny poetycki język z tekstem kanonicznym – jest podróżą od światła do ciemności, od szczęścia do rozpaczy, w głąb ludzkiej psychiki i jej najciemniejszych stron. Miłość w zderzeniu z wielką polityką pęka i uwalnia dzikie, niebezpieczne siły. Wyjątkowa kobieta osamotniona w obcym świecie staje wobec sytuacji bez wyjścia. Choć silna i świadoma swej mocy, nie może wpłynąć na zmianę nieuchronnego losu. Odwieczne tematy powracają i wybrzmiewają na nowo we współczesnym kontekście społeczno – politycznym, w świecie wielkich migracji, zderzenia kultur i wartości.

Spektakl powstał z inicjatywy Anny Zubrzycki, we współpracy z uznaną szwajcarską reżyserką i dramatopisarką Sabine Harbeke.

 

Fragment recenzji:

 

„W swojej „Medei” Sabine Harbeke (…) oddaje głos mniejszości – pomijanej, odsuwanej, lekceważonej. Ten głos kobiety mógł tu zabrzmieć podwójnie dotkliwie – z całym arsenałem swoich czarów Medea stoi na przegranej pozycji. Nie dość, że jest kobietą, to jeszcze barbarzynką, emigrantką. (…) Rozpacz Medei zyskuje tu dodatkowy wymiar – wraz z kochankiem traci – w sensie dosłownym – grunt pod nogami, nagle bezdomna, zostaje wrzucona w niebyt, na wrogą jej ziemię, gdzie jej los będzie zależał od kolejnych przymierzy, za które przyjdzie jej słono zapłacić. Jej głos konfrontuje się nie tylko z męskim pierwiastkiem, ale też z kobiecym chórem, który towarzyszy bohaterce na każdym kroku.” | Magda Piekarska, Gazeta Wyborcza

Premiera |

14 maja 2016 r., 37. Przegląd Piosenki Aktorskiej, Teatr Capitol, Wrocław

REŻYSERIA, Dramaturgia |

Sabine Harbeke

Muzyka |

Piotr Dziubek

Scenografia, kostiumy |

Monika Goerner

OBSADA |

Anna Zubrzycki, Mariusz Gołaj, Agnieszka Mendel, Helena Ganjalyan, Joanna Kowalska, Ilona Krawczyk, Katarzyna Timingeriu

Kategoria

role teatralne | filmowe