Helena Ganjalyan | FESTIWAL NIEWINNI CZARODZIEJE | POKAZ MODY
Młoda polska aktorka teatralna i filmowa, a także wielokrotnie nagradzana choreograf i tancerka. Absolwentka PWST w Krakowie.
aktorka, polska aktorka, młoda aktorka, choreograf, aktorka tańcząca, tancerka, teatr, aktorka teatralna, aktorka filmowa, actress, polish actress, actrice, actrice polonaise, taniec współczesny, monodramy, sztuka, pwst kraków, teatr tańca, choreografka, gandżalian, ganjalian, ganyalyan, ganjaljan
2534
single,single-portfolio_page,postid-2534,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

 

„Moda ze szczerych chęci”
Warszawska ulica na wybiegu – pokaz mody.
 

Niezależnie od czasów, jeśli w stolicy zabrzmi oficjalna tuba propagandowa, prawdziwy warszawiak potrafi sięgnąć po nią i przerobić tak, by zagrała po jego myśli – pełnej humoru i dystansu. Niewpuszczony na przedwojenne parkiety tańczył na dechach, na powojenne niedostatki i gniew towarzysza Wiesława szykował swoją bandę chuliganów jazzu w kolorowych skarpetkach, a na „imprezy o postępowych treściach i wysokich walorach artystycznych” odpowiedzieć umiał karnawałem Solidarności. Na stagnację – punkiem, a na transformację – przedsiębiorczością. 

Warszawskie ulice zalewała wszechogarniająca szarość, którą ubarwić można było jedynie strojem. Moda to coś więcej niż styl. W czasach, gdy nie było nic, kreatywność Polek i Polaków nie znała granic – przerabianie, farbowanie, szycie z zasłonek, obrusów i koców było naturalną obroną przed uniformizacją. Gdy moda stała się manifestacją poglądów, zrobiło się niebezpiecznie – najpierw dla obywateli, potem dla systemu. 

Od pomysłowych gospodyń domowych, które z „Przekroju” czerpały wiedzę, jak przerobić trampki na baleriny, przez Modę Polską, która pod płaszczykiem ministerialnej instytucji tętniła estetyczną wolnością, po subkultury lat 80., które kontestowały nie tylko rzeczywistość społeczną, ale i polityczną. Moda to coś więcej niż styl. W czasach, gdy nie było nic, a ulice zalewała wszechogarniająca szarość, kreatywność Polek nie znała granic – przerabianie, farbowanie, szycie z zasłonek, obrusów i koców było naturalną obroną przed uniformizacją. Gdy moda stała się manifestacją poglądów, zrobiło się niebezpiecznie – najpierw dla obywateli, potem dla systemu. Moda jako wyraz indywidualizmu, moda jako przejaw wolności, moda jako forma buntu.

PREMIERA |

25 listopada 2018r., XIII Festiwal Niewinni Czarodzieje, Warszawa

REŻYSERIA |

Agnieszka Wąsikowska

CHOREOGRAFIA |

Helena Ganjalyan

ŚWIATŁO |

Paulina Góral

MUZYKA |

Bartosz Szpak

OBSADA |

Magdalena Fejdasz, Helena Ganjalyan, Daniela Komędera, Delfina Wilkońska, Kamila Kuboth, Milena Staszuk, Aleksandra Dzierżawska, Piotr Sędkowski, Maciej Kozak, Dawid Lipiński

PRODUKCJA |

Muzeum Powstania Warszawskiego

Kategoria

reżyseria | choreografia